Jag läser Andrea Reuters blogg ibland. Eller, mer och mer. Hon bloggar från Berlin, bara en sådan sak, och hon skriver roligt och bra. Om film t ex (det var ju ändå mitt huvudämne på universitetet),av vilket mitt intresse är mer perifert än genuint nuförtiden, men det ger mig ändå mycket.
I helgen så dök det upp ett inlägg om att Nils-Petter Sundgren skulle ha dissat Andrea på bästa mansdominanta vis (dvs genom att sänka den yngre kvinnan till ett barns nivå och därmed ta ifrån henne all möjlig pondus och kompetens). Han skriver i en krönika: Jag tror inte att Andrea Reuter är så dum som hon verkar, när hon talar och skriver. Hon borde ändra tilltal i sin blogg, där hon skildrar sina äventyr i film- och klubbvärlden med samma infantila språkbruk, som bidrog till att sänka Filmkrönikan. Kanske jobbar Reuter på att blir filmvärldens svarthåriga Blondinbella?
Nu har Andrea i alla fall givit underbart svar på tal, jag måste bara dela med mig. Det finns inget skönare än en go råsop tillbaka från en ung fräck och smart tjej.
Är detta inlägg intressant?
Läs även andra bloggares åsikter om Andrea Reuter, Berlin, Nils-Petter Sundgren, Genmäle, Råsop, Filmkrönikan,
onsdag, februari 18, 2009
Filmkrig med fetaste comback
Etiketter:
Andrea Reuter,
Berlin,
Filmkrönikan,
Genmäle,
Nils-Petter Sundgren,
Råsop
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar